Publicerad av Gösta Munktell den 23 Nov 2022

Nu är det dags igen för oss medlemmar i Uppsala Linné att köpa Matkassekort för 300 kr styck (givarglädje), och en utsatt familj i Uppsala får glädjas över en matkasse per vecka från Stadsmissionen ett helt år.
Julen närmar sig.

Nu är det dags att hjälpa alla utsatta i Uppsala med ett bidrag till en matkasse via Stadsmissionen.
Förra år hade vi i vår klubb 20 bidragsgivare så vi samlade in totalt 6.000 kronor. Det vore fantastiskt om vi skulle kunna nå upp till detta belopp även i är. Eller varför inte lite till.
Hur går det till?
- Sätt in det belopp du vill bidra med (300 kronor per matkasse) på mitt Swishkonto 0725110164
-  Mejla mig anbe12@telia.com och berätta att du har satt in pengar och berätta också hur många matkassekort du vill ha som du vill ge bort.

Jag sköter rapporteringen till Rotary Södra och deras representant Kerstin Alberius.

Alla kan vara med och göra skillnad genom att ge gåvor i form av Matkassekortet. Det kan bli en meningsfull julklapp. För företag kan det bli årets personalgåva. Vi kan ordna faktura till företaget! Arbetskollegor kan komma överens om att deltaga.

Jag kommer inte på frukostmötet nu på måndag med sedan finns jag på plats. Vill du ha ett kort med kuvert att ge till bort så meddela mig så fixar jag det.

Tack för att Du är med!

Bästa hälsningar